martes, 25 de septiembre de 2012

VI Yvy Ru'ü *

Yvy tenonde guá cuèry1 
o upitypá ma o marä'eÿrä.

O ñembo'e porä i va'ecué,
i jaracuaa va'ecué
i jaguyje porä,
òó ma o ambarä re.

A'écuéry voi o mbòjèrá o yvy ju raparä
Tupä Mirï amba py.

I jaracuaa'eÿ va'ecué,
arandu vai o guèno'äng va'ecué,
ñande àryguácuèrype o je avy va'ecué òó vai,
i jaguyje amboae.

Òïmé òó va'e guyràramo, ju'ìramo, enèramo;
guachùramo o mondo Ñande Ru cuñä o monda va'e:
Ñande Ru poräcuèry ñande recorä o eja va'ecué rupi vy ae ma
jàicó porä i va'erä.

Carai Jeupie3 o je avy Ñande Ru Tenondecuèrype :
o menda i jaiche i re,
Òú pota ma yy;
Carai Jeupie o ñe mbo ayvu, o poraéi, o jeroky;
òú ma yy, aguyje o upity'eÿre Carai Jeupie.

O yta Carai Jeupie, cuñä reve o yta;
yýpy o jeroky, o ñe mbo ayvu, o poraéi.
O ñe mo mburu : mocöi jachy aguépy i mbaraete.
I jaguyje; o mbòjèrá pindo ju ògué mocöi i va'e;
acämy o pytu'u òóanguä o amba re,
i candireanguä4.  
Carai Jeupie, Carai Jòajùè,
a'e voi o mbòjèrá o yvy ju ruparä i Tupä MirÏ amba re.
Òó Carai Jeupie Ñande Ru Carai Tataparìramo;
Tupä Mirï Ru Etèramo òó.
________________
* ru'ü : preclinación del nominativo hu'ü del Tesoro.
2- cuèry : cue en el Tesoro.
3- jeupie : acto carnal vedado, ilícito. Carai Jeupie sacerdote que realizó el acto vedado, sobrenombre de Tapari héroe del mito del Diluvio quién convivió con su tía paterna (Tupä Kuchuvi Veve).
4- candire : ver en el Tesoro cande'a.

No hay comentarios:

Publicar un comentario